Istoric

  • 2006
    Demarat în primăvara anului 2006, “Art Delivery – Strada Arthur Verona este strada ta!” a fost primul eveniment urban care și-a propus să atragă atenția riveranilor, a locuitorilor orașului în trecere prin zona centrală, dar și a autorităților locale asupra noțiunii de “traseu cultural”. Ales și propus datorită zestrei excepționale de repere culturale și arhitecturale, de identitate istorică și memorială, traseul Arthur Verona, de la Școala Centrală până la Ateneul Român, își propune valorificarea acesteia precum și convertirea peisajului urban în peisaj cultural.
    Astfel, prin închiderea temporară a circulației auto, pe strada amplasată între Librăria Cărturești și Cinematograful Patria s-a amenajat, cu ajutorul unui parteneriat între sectorul public și cel privat, un spațiu deschis, o zonă vie de comunicare, solidaritate comunitară, contact și experiment artistic. Timp de două zile s-au desfășurat în plină stradă diverse activități, de la ateliere pentru copii, expoziții, instalații artistice, până la concerte și proiecții de filme documentare.
    „Street Delivery este un exerciţiu de bucurie prin bună învecinare” crede arh. Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România. “Dacă ne referim la acest conflict, la suprapunerea dintre o stradă veche, pe care cetăţeanul putea să circule între Gădina Icoanei şi Ateneu, şi acest bulevard, care a însemnat modernizarea Bucureştiului, atunci se poate spune că proiectul nu este încă terminat. Strada Arthur Verona este o stradă ca oricare alta, dar cei care locuiesc sau lucrează aici – Ordinul Arhitecţilor, Cărtureşti, TIAB, Biserica Anglicană şi ceilalţi care au înţeles să participe – şi-au deschis porţile şi au lansat o invitaţie la colaborare şi dialog. Cu fiecare ediţie, Street Delivery îşi propune să rezolve o problemă a cartierului, fie că e vorba de un trotuar care trebuie reparat, de un gard care trebuie refăcut, de iluminarea stradală, monumente care trebuie recondiţionate sau de piaţeta din faţa bisericii. Sunt lucruri simple, care aduc calitate spaţiului urban.”
  • 2007
    Evenimentul a fost preluat și de librăria Cărturești din Timișoara, aflată pe strada Florimund Mercy.
  • 2007
    Pe strada Arthur Verona tronsonul închis s-a extins de la Școala Centrală până în Bulevardul Magheru.
  • 2013
    Iaşul se alătură oraşelor care militează pentru recuperarea şi valorizarea spaţiului public. Strada Vasile Pogor devine timp de trei zile pe an sediul Street Delivery în Iași.
  • 2013
    Street Delivery a fost înscris în demersul de Responsabilizare Socială demarat de Societal (reţea naţională de ONG-uri) şi, ca urmare a angajamentului său, ediţiile cu numărul 8 și 9 poartă marca Eveniment Responsabil.
  • 2013
    Are loc prima ediție Train Delivery, un eveniment care marchează reafirmarea Gării de Nord ca obiectiv turistic, urbanistic și cultural. Peronul 14 devine scenă de muzică, spectacol, arhitectură și arte urbane, iar Salonul Regal este deschis pentru prima oară publicului.
  • 2013
    Strada Sabinelor din cartierul Rahova devine o platformă culturală prin care bucureștenii întâlnesc una dintre cele mai intense și vulnerabile comunități ale orașului: are loc prima ediție Rahova Delivery.
  • 2014
    Street Delivery se extinde în București, ocupând și Piața George Enescu din fața MNAR, care va găzdui insula Street Delivery Sports.
  • 2014
    Street Delivery Timișoara se mută pe Strada Mărășești.